Onderstaand alle mogelijke opties voor uw PPA XL op maat.
Wij adviseren voor alle kandidaten standaard onder de titel Basis gedragstijl alle kenmerken te kiezen als basis voor de rapportage. Daarom zijn deze al aangevinkt.
Deze kenmerken vormen het wezenlijke onderdeel van de PPA rapportage en zijn derhalve onmisbaar.
Daarnaast kunt u onder hoofdstuk Tips tbv manager van deze persoon ook nog de diverse tips selecteren ten aanzien van:
Begeleiding, motivatie, communicatie, ondersteuning en aansturing, ontwikkeling en potentieel van de kandidaat.
Management en leidinggevende eigenschappen
⃞ Trefwoorden
i) Samenvatting die de gedragsvoorkeuren van de persoon omschrijft.
⃞ Algemene eigenschappen
i) Omschrijving en bullet lijst van de algemene gedragsvoorkeuren van de persoon.
⃞ Optimalisering van het potentieel
i) Opsomming van functie- en taakaccenten van de persoon.
⃞ Passende verantwoordelijkheden
i) Opsomming van verantwoordelijkheden die passen bij het profiel van de persoon.
⃞ Te bespreken punten
i) Informatie over spanning/problemen/werkdruk die momenteel zichtbaar zijn in het profiel en de aanpassingen in de grafieken die besproken dienen te worden.
⃞ Leiding en motivatie
i) Omschrijft hoe de persoon zich zal gaan gedragen wanneer hij/zij te maken krijgt met instructies en verantwoordelijkheden in een management functie.
⃞ Besluitvorming
i) Omschrijft hoe de persoon omgaat met besluitvorming aangaande personen of projecten/taken
⃞ Planning en problemen oplossen
i) Omschrijft hoe de persoon zal omgaan met dagelijkse planning en het oplossen van problemen.
⃞ Communicatie
i) Omschrijft de meest waarschijnlijke communicatiestijl van de persoon.
⃞ Administratie
i) Omschrijft hoe de persoon zal omgaan met administratieve taken.
⃞ Ontwikkelen
i)Opsomming van functie- en taakaccenten van de persoon.
Verkoop- en Klantenservice kwaliteiten
⃞ Gesprek openen en communicatie
i) Omschrijft hoe de persoon de interactie zal aangaan met anderen. Aandacht wordt gegeven aan hoe de persoon omgaat met eerste contactmomenten, acquisitie en opvolging.
⃞ Presentatie en communicatieve vaardigheden
i) Beschrijft de communicatiestijl van de persoon bij presentaties.
⃞ Afsluiten
i) Omschrijft de voorkeursstijl van de persoon bij het afsluiten in een verkoopsituatie. Vraagt deze om de order ?
⃞Het ondersteunen en beheren van relaties
i) Omschrijft hoe de persoon omgaat met bestaande klanten.
⃞ Presentatie
i) Informatie over de wijze van presenteren van de persoon.
⃞ Administratie
i) Omschrijft de administratieve eigenschappen van de persoon.
⃞ Doelgerichtheid
i) Schetst de motivatie en de geprefereerde gedragsstijl van de persoon als het gaat om het behalen van doelstellingen en hoe hij/zij het klantenbestand hierbij gebruikt.
⃞ Inlevingsvermogen in de behoeften van de klant
i) Schetst de geprefereerde communicatiestijl van de persoon bij het signaleren van klantbehoeften en hoe zij klantrelaties opbouwen.
⃞ Omgaan met kritiek en assertiviteit
i) Omschrijft de gedragsstijl van de persoon wanneer hij/zij te maken krijgt met situaties waarin kritiek en aggressie voorkomen.
⃞ Houding en reactie
i) Beschrijft hoe de persoon zal omgaan met eisen van de klant in relatie tot tijdsplanning, behalen van deadlines en kwaliteit van het werk.
⃞ Inventiviteit en probleemoplossend vermogen
i) Omschrijft hoe de persoon zich zal gedragen wanneer hij/zij te maken krijgt met het oplossen van problemen en met mens- en taakgerichte uitdagingen.
Call Centre Analyses
⃞ Trefwoorden
i) Een opsomming van de basis-eigenschappen van de persoon.
⃞ Klantgerichtheid
i) Informatie over het gedragsstijl van de persoon bij onderzoek van klantbehoeften en de reactie van klanten hierop.
⃞ Problemen oplossen
i) Een opsomming over de geprefereerde benadering van de persoon als het gaat om het oplossen van problemen teneinde effectief te kunnen zijn in de functie.
⃞ Doorzettingsvermogen
i) Een opsomming die de voorkeursgedragsstijl van de persoon omschrijft als het gaat om de balans tussen volhardendheid en gevoeligheid bij het omgaan met klanten.
⃞ Omgaan met werkdruk
i) Opsomming van hoe de persoon zou kunnen reageren op (werk)druksituaties.
⃞ Omgaan met agressie en onredelijkheid
i) Opsomming van de meest waarschijnlijke reactie op agressie en klanten met onredelijke eisen.
⃞ Actief promoten van producten, diensten en ideeën
i) Opsomming van de prefereerde stijl van de persoon als het gaat om het promoten van produkten, diensten en concepten aan klanten.
⃞ Overdragen van informatie
i) Omschrijft de geprefereerde communicatiestijl van de persoon.
⃞ Samenvatting
i) De geschiktheid van de persoon in een Call Centre functie. Onderzoekt de sterkten en zwakten.
Training, technisch en administratief
⃞ Inleiding op trainingsrichtlijnen
i) Introductie paragraaf die toelichting geeft op de gedragseigenschappen van de persoon.
Zowel de actieve als passieve eigenschappen komen aan bod alsmede de punten van ontwikkeling.
⃞ Primaire ontwikkelgebieden
i) Schetst aandachtspunten waarop ontwikkeling gewenst is om de prestaties van de persoon te verbeteren.
⃞ Overige mogelijkheden
i) Vermeld overige aandachtspunten van de persoon die in overweging kunnen worden genomen. Deze worden niet genoemd in de categorie primaire ontwikkelgebieden.
⃞ Problemen oplossen
i) Beschrijft de meest waarschijnlijke benadering van de persoon als het gaat om problemen oplossen waarop zowel een interpersoonlijk- als een technisch/strategische nadruk ligt.
⃞ Organiseren van de werkstroom
i) Omschrijft hoe de persoon zal omgaan met het organiseren van de dagelijkse taken en hoe hun gedrag hierop anderen beïnvloed.
⃞ Deadlines en tijdindeling
i) Wanneer de persoon te maken krijgt met deadlines beschrijft dit gedeelte hoe deze persoon hiermee om zal gaan.
⃞ Zorgdragen voor kwaliteit en nauwkeurigheid
i) De aandacht die de persoon heeft voor kwaliteit en accuratesse, voor zowel de eigen taken als die van anderen.
⃞ Informatieverstrekking en serviceverlening
i) Rapportage over de reactie van de persoon op dienstverlening door anderen en de geprefereerde communicatiestijl.
Basis Gedragsstijl
⃞ Eigenbeeld – Grafiek III
i) Omschrijft de geprefereerde werkstijl van de persoon.
⃞ Zelfmotivatie
i) Het vermogen van de persoon om zichzelf te motiveren.
⃞ Functie / taakaccenten
i) Dit omschrijft in termen van gedrag welke rol het beste past bij de persoon, gevolgd door een opsomming van gedragseigenschappen.
⃞ Werkmasker – Grafiek I
i) Omschrijft het gedrag van de persoon in de huidige werksituatie.
⃞ Gedrag onder druk – Grafiek II
i) Verklaart de veranderingen in de gedragsstijl wanneer de persoon onder hoge druk komt te staan.
⃞ Motivatoren
i) Informatie over de motivatoren van de persoon en aanbevelingen voor de manager hoe de prestaties van hem/haar te optimaliseren.
⃞ Inleiding op Sterkte/Zwakte analyse
i) Informatie over de motivatoren van de persoon en aanbevelingen voor de manager hoe de prestaties van hem/haar te optimaliseren.
⃞ Werksterkten van deze persoon
i) Toelichting op wat de waarde/kracht is van de persoon in termen van gedragssterkten.
⃞ Mogelijke beperkingen van deze persoon
i) Informatie over de motivatoren van de persoon en aanbevelingen voor de manager hoe deze prestaties te optimaliseren.
Tips t.b.v. manager/leidinggevende van deze persoon
⃞ Begeleiding
i) Gericht op het begeleiden van de persoon om de prestaties te optimaliseren.
⃞ Motivatie
i) Gericht op het motiveren van de persoon teneinde de beste prestaties te kunnen leveren.
⃞ Communicatie
i) Omschrijft de meest effectieve communicatiestijl met de persoon voor het beste resultaat.
⃞ Aansturing
i) Gericht op het aansturen van de persoon teneinde de beste prestaties te leveren.
⃞ Ondersteuning
i) Gericht op het ondersteunen van de persoon om de prestaties te optimaliseren.
⃞ Delegeren van taken
i) De wijze waarop taken gedelegeerd dienen te worden aan de persoon.
⃞ Disciplineren
i) Gericht op het disciplineren van de persoon zonder hem/haar te demotiveren.
⃞ Ontwikkeling en potentieel
i) Gericht op het ontwikkelen van de persoon om de prestaties te optimaliseren en hun ontwikkelingsproces.
Carrière mogelijkheden
⃞ Persoonlijk
i) Paragraaf die het gedrag van de persoon omschrijft.
⃞ De werkomgeving
i) Omschrijft de gedragsstijl van de persoon op het werk.
⃞ Loopbaanelementen
i) Dit gedeelte gebruikt de hoofdkenmerken van het profiel van de persoon om de gebieden te duiden waarin het gedrag van de persoon een goede match zal tonen.
⃞ Uw werksterkten
i) Omschrijft de belangrijkste gedragssterken van de persoon.
⃞ Carrière richtlijnen
i) Voorstellen voor functies die het best bij het profiel van de persoon passen (opsommingslijst).
PPA XL heeft voor u ook alvast de relevante aandachtsgebieden geselecteerd voor een vijftal specifieke functies zodat u snel en makkelijk kunt bestellen.
De door ons voorgeselecteerde specifieke functies zijn:
- Manager/leidinggevende
- Commercieel/verkoopmedewerker
- Medewerker klantenservice/callcenter
- Technisch/administratief medewerker
- Relatiebeheerder/accountmanager